1400-08-08 15:08
769
0
76789
حاشیه‌ای بر هفتاد و پنجمین جلسه ستاد کرونا گلستان؛

عاقبت واکسیناسیون بیش از ۳۰ هزار نوجوان گلستانی خارج از مدرسه چه می شود

در حالی آموزش و پرورش گلستان آمار جامعه هدف خود را برای واکسیناسیون ۱۵۴ هزار نفر اعلام می کند که آمارهای ثبت احوال بیانگر آن است که ۱۸۱ هزار نفر در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال قرار دارند.

به گزارش گلستان ما؛ نخستین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حضور زنگانه، استاندار جدید گلستان برگزار شد و در این جلسه تاکید شد که استان گلستان در آستانه پیک ششم کرونا قرار دارد.

در حال حاضر ۵۰ درصد شهرهای استان در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت نارنجی و قرمز در سطح استان گلستان نداریم.

بستری ۱۹۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه ۱۹۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند، گفت: ۴۲ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گلستان در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند.

فاضل به کاهش میزان بیماران کرونایی در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: شاهد آن بودیم که ۵۰ بیمار جدید کرونایی در سه روز گذشته کمتر در مراکز درمانی استان گلستان بستری شدند.

وی بیان کرد: با این وجود پیک ششم کرونا در سطح کشور آغاز شده و با تاخیر قطعا استان گلستان نیز در گیر پیک ششم کرونا خواهد شد و باید همگان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد از گلستانی های واجد شرایط واکسن نوبت نخست را دریافت کردند و ۴۵ درصد از گلستانی ها نیز دز نخست و دوم را در استان در حال حاضر دریافت کردند.

بیش از ۱۲۲  هزار دانش آموز گلستانی نسبت به کرونا واکسینه شدند

همچنین در این جلسه احسان گوهری راد، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز به واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال گلستان اشاره کرد و گفت: بیشترین میزان آمار واکسیناسیون دانش آموزان مربوط به شهرای رامکیان، مینودشت و گالیکش است و همچنین کمترین میزان واکسیناسیون دانش آموزان نیز به شهرستان گمیشان بر می گرد و
گوهری راد ادامه داد: براساس پروتکل های بهداشتی که در اواخر شهریور صادر شده مدارس روستایی با کلاس های کمتر از ۱۵ نفر به صورت حضوری برگزار شد و ۹۳۰ مدرسه ابتدایی و ۴۱۸ مدرسه متوسط اول و ۱۵۷ مدرسه متوسط دوم به صورت حضوری و غیر حضوری در گلستان آموزش را آغاز کردند.

وی افزود: در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال ۱۲۲ هزار و ۱۲۱ نفر تاکنون واکسن دریافت کردند.

ناهید جعفری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این جلسه با بیان اینکه جمعیت افراد در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در استان گلستان ۱۸۱ هزار نفر تخمین زده می شود، افزود: نزدیک به ۳۲ هزار نفر اختلاف با آموزش و پرورش استان گلستان داریم که این افراد به هر دلیلی در مدارس استان حضور ندارند.
جعفری بیان کرد: در حال حاضر در استان گلستان یک میلیون و ۸۲۰ هزار دز واکسن کرونا را دریافت کردند که از این تعداد یک میلیون ۱۵۲ هزار نفر دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی افزود: در شهرستان هایی مثل مینودشت ۹۲ درصد، بندرگز و کردکوی ۹۳ درصد واکسیناسیون جامعه هدف انجام شده و استقبال خوبی صورت گرفته ولی  در شهرستان هایی گمیشان ۶۳ درصد، اق قلا ۶۹ درصد و مراوه تپه ۶۲ درصد جمعیت هدف واکسینه شدند.

همچنین در این جلسه به موضوع واکسیناسیون دانشجویان و اتباع خارجی تاکید شد و استاندار گلستان خواستار بررسی میزان شیوع ویروس کرونا در برخی از شهرستان های استان که در وضعیت زرد قرار دارند شد.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.